snart dags, igen..

om ett tag är det dags att operera min mun ännu en gång, sist så tog jag bort en tand som låg i min gom. och visst gick det bra, men det är värre den här gången. för nu ska jag först dra ut den lille mjölktanden jag har kvar, och sedan borra in en titanskruv, en protes tand. det går till såhär:


1.  En liten titanskruv fästs i mitt käkben. Titan är en metall som snabbt växer ihop med benvävnaden och bildar något som kan liknas vid nya, stabila tandrötter. Titan är den enda metall som kroppen accepterar och har dokumenterat suverän förmåga att läka ihop med benvävnad.

2.  En distans är en keramik- eller titankomponent som säkerställer en säker passform mellan tandimplantatet och kronan.

3. Så snart som implantatet och distansen är på plats, fäster din tandläkare kronan, bron eller protesen.


1            2             3


 
färdigt resultat

Släng iväg en kommentar!
Postat av: A.Härjebäck

Ojdå, jag har också opererat bort en tand som låg i gommen. Hoppas det går bra för dig! :)

2009-04-14 @ 15:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0