Ullavillekulla, Frostvikens stjärna.



Ulla Jonsson är ett välkänt ansikte i Frostviken, i Gäddede alltså. Hon är turistansvarig på Frostviksfjäll, skribent av nyhetsbrevet Frostviksbladet, deltidsbrandman och blivande räddningsledare, bingoutropare. + att hon driver en egen liten gullig loppis. visst är hon dunder häftig? Jag blir iallafall mycket imponerad av henne, hon är en riktig stjärna. På hennes bloggen får man veta lite smått och gott om vad som händer i hennes omgivning. (klicka på bilden ovan för att komma till hennes blogg) Hennes söner Elias och Manne är vädligt speciella. Visst, jag känner väl inte Manne så bra, nästan ingenting alls faktiskt men Elias känner jag väldigt väl, han är en jätte mysig kille. Även fast Elias är 93:a så märks det nästan inte alls på honom, men det blir väl så när han mest bara umgås med hans "storebror" Markus som är 89:a. Elias och Manne borde älska att ha Ulla som deras mamma, hon är ju alltid så himla go och snäll! Och ibland när jag har mina deppiga perioder och inte vill prata med någon som finns i min vardag varje dag så är Elias perfekt, han är alltid lika gullig och pratar med mig en stund. Och på något sätt så får han alltid mig på bättre humör. Han är verkligen speciell, på ett bra sätt! Jag och min mormor smög förbi uppe hos Ulla på hennes lilla loppis och kikade runt lite idag. Hon är ju alltid lika go och glad så vi stod och pratade en liten stund. Undra om jag ska höra med elias om han vill hitta på något senare, om han inte ska hitta på något annat förståss!

Släng iväg en kommentar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0