äntligen på hemma plan!

jag har ju varit i gäddede i helgen, och eftersom vi inte har något internet där uppe så har jag inte kunnat blogga någonting. så jag bloggar om min helg nu.

det var verkligen otroligt varmt i vår bil när vi åkte upp till gäddede, 27 grader ute och ingen ac i bilen.. det är ju inte precis någon höjdare! vi har ju ac i bilen, men pumpen är trasig och vi hann inte beställa någon innan vi skulle åka så det var bara att stå ut, och som föraren så störde värmen oerhört mycket. väl framme tog jag mig ett dopp i sjön, 18 grader i vattnet är väl inte dåligt? min lillebror, som är lite rädd för vattnet gick inge längre än upp till midjan så det vart inget riktigt bad för honom. så vi hade vattenkrig istället, med våra nya vatten pistoler. på lördag morgon drog ja upp värsta gäddan ur skön den vägde 7 kilo och va otroligt ofräsch men det gjorde inte så mycket, inte nog med det så drog vi upp nio fiskar till också. jag skulle nästan kunna kalla mig för storfiskarn, haha! och tidigt imorse var jag och min moster ut och tog upp näten klockan åtta, som vi hade lagt ut kvällen innan, och då fick vi en öring och två sikar så i helgen har vi dragit upp 13 fiskar och det är nog mer än vad jag gjort i hela mitt liv!

jag och gäddan på 7 kilo!


de nio andra fiskarna vi fick på lördagen.


årets första dopp!


jag, efter lördagens första dopp!



Släng iväg en kommentar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0