beroende av att träna?!

jag tror jag har gått och blivit beroende av att träna, varje gång jag går ut från fristilen efter ett pass av träning vill jag bara gå tillbaka in, byta om och fortsätta träna igen. jag är så missnöjd med mig själv, och träningen får mig att må mycket bättre. men att vara beroende av att träna är inte bra, allt blir en överdrift tillslut. men så långt tänker jag inte gå så att det skadar mig. men tillbaka till mig själv, jag har aldrig tyckt om mitt utseende, jag har alltid sett mig själv som en riktig tjockis. en person som aldrig kunde bli smal. och mitt ansiktet är inte heller varit något att hurra för. det är det iofs inte nu heller. men jag försöker förbättra mitt självförtroende. jag tror att som tjej så måste man ha bra självkänsla, även om det kan vara svårt ibland. jag har några fantastiskt underbara vänner som hjälper mig till det bättre, som stöttar och får mig att bli glad och må ännu bättre.

när jag gick i åttan, så tränade jag så otroligt mycket på sommaren så att jag gick ner väldigt mycket i vikt. även fast jag bara vägde strax över 50 sträcket såg jag mig ändå som väldigt överviktig. jag ville bara bli minde och mindre. jagg började tänka "man förbränner 4 kalorier mer i timmen om man står upp istället för sitter" och "jag dricker inget annat än vatten, det finns inga kalorier i det". åt heller aldrig lunch på skolan. vilket jag egentligen borde ha gjort. men just nu försöker jag att se positivt på hur jag ser ut och fixa till det som går att fixa. sen kan jag inte mer än acceptera hur jag är, och ser ut.
visst jag kan ju genomgå en rad operationer, men det vore oerhört onödigt.


Släng iväg en kommentar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0